Transmetuar më 07-11-2019, 13:33

Fëmijët që kalojnë më shumë kohë para ekranit të smartphone, tableta, video lojërash dhe pajisje të tjera dixhitale tregojnë aftësi më pak njohëse, të cilat pasqyrohen në deficite në gjuhë, shkrim, lexim etj.

Me fjalë të tjera, përdorimi i pajisjeve multimediale të pajisura me ekran rezulton në një ndryshim të vërtetë në trurin e fëmijëve, të verifikueshëm në skanimet e trurit dhe të lidhur ngushtë me rezultatet më të ulëta në testet që vlerësojnë aftësitë njohëse.

Një ekip studimi ndërkombëtar i udhëhequr nga shkencëtarë amerikanë nga departamente të ndryshme të Qendrës Mjekësore Spitalore të Fëmijëve Cincinnati, Ohio, të cilët kanë bashkëpunuar ngushtë me kolegët e Institutit të Zhvillimit Arsimor, demonstrojnë ndikimin e telefonave inteligjentë, tabletave dhe që lidhen me trurin e fëmijëve.

Shkencëtarët, të udhëhequr nga profesori John S. Sutton, pediatër në Divizionin e Pediatrisë së Përgjithshme dhe Komunitetit të spitalit amerikan, arriti në konkluzionet pasi i janë nënshtruar testeve specifike 47 fëmijë (27 femra dhe 20 meshkuj) me moshë midis 3 dhe 5 vjeç.

Sutton dhe kolegët gjithashtu përfshinë prindërit e fëmijëve, duke u dërguar atyre një pyetësor (ScreenQ) bazuar në pesëmbëdhjetë pyetje në lidhje me rekomandimet e Akademisë Amerikane të Pediatrisë (AAP) për përdorimin e pajisjeve multimedia me ekran.

Ndërsa prindërit u përgjigjen pyetësorëve, fëmijët iu nënshtruan një imazhi funksional të rezonancës magnetike (MRi) dhe testeve të afta për të vlerësuar aftësitë njohëse, nga shpejtësia në të cilën ata ishin në gjendje të emëronin një objekt të vërejtur për funksionet që lidhen me gjuhën dhe shkrim e lexim.

Duke kaluar të gjitha të dhënat u bë e qartë se fëmijët me rezultatet më të larta (negative) ishin ata që kaluan kohën më të madhe para ekraneve, duke treguar një gjuhë më të ulët shprehëse, një shpejtësi më të ulët të përpunimit dhe në përgjithësi aftësi njohëse më të kufizuara se sa moshatarët.

Për më tepër, nga analiza e skanimeve të trurit, është vërejtur se fëmijët më të lidhur ngushtë me pajisjet dixhitale kishin një integritet të zvogëluar të substancës së bardhë, "netën" që përmirëson efikasitetin e impulseve nervore në tru. Në veçanti, fushat e lidhura me arsimimin dhe gjuhën ishin shqetësuese.

Edhe pse rezultatet e studimit janë statistikisht të rëndësishme, mostra e përfshirë nuk është shumë e madhe, kështu që do të duhet të bëhen hetime më të thelluara. Për më tepër, sipas disa shkencëtarëve më skeptikë, mund të jetë pikërisht prania e atyre ndryshimeve në tru që i shtyjnë fëmijët të përdorin telefona. /b.l/noa.al/